امروز یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 http://bitcoin.cloob24.com
0

پتانسیل هوش مصنوعی برای پاکسازی محیط بسیار زیاد است انقلاب صنعتی بعدی در حال وقوع است. هوش مصنوعی دوره ای از فناوری ها را آغاز می کند که سریعتر، سازگارتر، کارآمدتر هستند و ارتباط دیجیتالی جهان را بیشتر می کنند.

هوش مصنوعی به بهترین وجه مکمل هوش انسان توصیف می شود، و قدرت محاسباتی را برای خرد کردن اعداد برای افراد بسیار زیاد و الگوهایی را که برای چشم انسان خسته کننده است تشخیص می دهد. در یک مطالعه  بر روی 1500 شرکت، مشخص شد که مهمترین پیشرفتهای عملکرد وقتی انسانها و ماشینها با هم کار می کنند، انجام شده است. از آنجا که هوش مصنوعی به یکی از بزرگترین سرمایه های جامعه تبدیل می شود.

از طریق یادگیری ماشینی، رباتیک، هواپیماهای بدون سرنشین و اینترنت چیزها (اینترنت اشیا)، جامعه می تواند به نظارت، درک و جلوگیری از آسیب ها و عوامل استرس زا در زمین، هوا و آب زمین منجر شود.

وقتی نوبت به نجات کره زمین می رسد، حتی ممکن است فناوری مهمترین عامل باشد.  فقط 12 سال برای حفظ دمای زمین در حداکثر 1.5 درجه سانتیگراد زمان داریم تا از فاجعه فاجعه بار جلوگیری شود.

در برابر این واقعیت وخیم، پتانسیل فناوری برای کمک به رفع این چالش منبع نادر خوش بینی است.   74 درصد از تصمیم گیرندگان شغلی که در پایداری محیط زیست کار می کنند موافق هستند که هوش مصنوعی  در حل چالش های طولانی مدت زیست محیطی کمک خواهد کرد. 64 درصد موافق اند که اینترنت اشیا (IoT) به حل این چالش ها کمک می کند.

خاک زمین تحت فشار آلودگی، رشد جمعیت، کشاورزی فشرده و تعداد زیادی از موارد دیگر استفاده از زمین است. 

هوش مصنوعی این توانایی را دارد که به طور کامل روش های کشاورزی را تغییر دهد تا از این طریق برای زمین و سلامت مردم ایمن تر باشد. یادگیری ماشینی همراه با رباتیک می تواند جمع آوری داده ها و تصمیم گیری خودکار را برای بهینه سازی فرایندهای کشاورزی فراهم کند. این سیستم ها می توانند به طور مستقیم با محصولات زراعی تعامل داشته باشند و بهترین زمان کاشت، سمپاشی و برداشت را تشخیص داده و عمل کنند و باعث کاهش نیاز به کودها و سموم دفع آفات خاک شوند. این امر باعث می شود تا کشاورزی نه تنها کارآیی بیشتری داشته باشد، بلکه منجر به تولید محصولات ارگانیک و دوستدار زمین شود. به همین ترتیب، نظارت  هوش مصنوعی می تواند به جوامع کمک کند تا مناطق بیشتری از مزارع را محافظت کنند. اکوسیستم ها و زیستگاه های سراسر دنیا نیز می توانند از این مزایا بهره مند شوند. 

به عنوان مثال، هواپیماهای بدون سرنشین مجهز به هوش مصنوعی فرصت های جدیدی را برای رصد و محافظت از مناطق در معرض خطر فراهم می کنند. براساس گزارش مجمع جهانی اقتصاد، شناسایی موثرتر بیماری های گیاهی، پیش بینی مسیر شکارچیان غیرقانونی، پایش فرسایش، شناسایی گونه ها و ردیابی مهاجرت حیوانات، همه با هوش مصنوعی واقعیت است.

با استفاده از هوش مصنوعی، محققان فناوری توان محاسباتی را در اختیار جامعه علمی قرار داده اند تا داده هایی را که دهه هاست انباشته می کند، خرد کند. این مجموعه گسترده از داده ها به عنوان یک مجموعه آموزش عالی برای یادگیری ماشین به کار رفته است تا بتواند همه آن را درک کرده و عملکرد مدل سازی آب و هوا را افزایش دهد.

با توسعه زمینه هوش مصنوعی، توانایی محافظت از محیط زیست نیز افزایش می یابد. از زمین و هوا گرفته تا آب آشامیدنی و آب اقیانوس، هوش مصنوعی در حال تبدیل شدن به کلیدی است که دولت ها، سازمان ها و افراد می توانند برای کار در جهت یک سیاره تمیزتر از آن استفاده کنند.

هوش مصنوعی همچنین فناوری انرژی های تجدیدپذیر مانند صفحات خورشیدی و توربین های بادی را کارآمدتر و مقرون به صرفه تر خواهد کرد، به آنها کمک می کند تا همه جا حاضر شوند و وابستگی جامعه را به سوخت های فسیلی آلوده کننده هوا کاهش دهند - و امیدوارم همه آنها را با هم از بین ببرید. همراه با شبکه هوشمند، فناوری دیگری که با استفاده از هوش مصنوعی امکان پذیر خواهد شد، این روش به طور واقعی روش دریافت و استفاده از مردم در خانه ها، دفاتر و هرجای دیگر را به پیشرفت می رساند. کنتورهای هوشمند با ایجاد امکان برقراری ارتباط دو طرفه بین شبکه و هر چیزی که از برق استفاده می کند، در مصرف انرژی صرفه جویی می کنند و به تأمین کنندگان انرژی درک بهتری از کاربرد و توانایی انجام تنظیمات در زمان واقعی برای کارایی می دهند. مشتریان نیز از داده های بی درنگ بهره مند می شوند. دیدن افزایش هزینه ها در زمان های اوج، آنها را ترغیب می کند تا داوطلبانه استفاده خود را برای صرفه جویی در هزینه تنظیم کنند. این به نوبه خود باعث صرفه جویی در انرژی حتی بیشتر می شود: یک برد-برد. به علاوه، فرآیند تحویل انرژی توسط شبکه هوشمند به لطف سیستم های کنترل ولتاژ / VAR که می توانند میزان هدر رفته انرژی را در خطوط انتقال برق کاهش دهند نیز توسط شبکه هوشمند بهبود می یابد.

آب زمین برای حیات بسیار مهم است و از بهترین شاخص های سلامتی کره زمین هستند. بر اساس شرایط فعلی، اوضاع خوب به نظر نمی رسد.

انسانها با حفاری ، حمل بار و سطل زباله اقیانوسها را تا سطح خطرناکی آلوده کرده اند - هر دقیقه یک کامیون زباله پلاستیک به اقیانوسها ریخته می شود که سالانه بالغ بر هشت میلیون تن پلاستیک است. در سایر اقیانوس ها، یادگیری ماشینی امکان پیگیری زباله های دریایی در زمان واقعی را فراهم می کند، و امکان پاسخگویی سریع، هدفمند و مثرتر را فراهم می کند. نظارت و فناوری پیش بینی یادگیری ماشینی همچنین می تواند به محققان درک کردن اعمال انسان و شرایط متغیر متعاقب آن که به اقیانوس ها آسیب می رساند، مانند سفید شدن مرجان ها، ماهیگیری غیرقانونی، شیوع بیماری و فعالیت های صنعتی، کمک کند.

شاید حتی نیاز مبرم به تمیز کردن و تثبیت آب آشامیدنی با فشار بیشتر. آب شیرین این سیاره در حال اتمام است و بسیاری از آنچه باقی مانده است به طور خطرناکی آلوده است. طبق گزارش سازمان ملل، در سراسر جهان در حال حاضر 1.8 میلیارد نفر از منبع آب آلوده به زباله استفاده می کنند.

از طریق کنتورهای خانگی هوشمند و زیرساخت های بزرگتر، هوش مصنوعی می تواند سیستم های مدیریت آب و پسماند را تا حد زیادی بهبود بخشد تا نظارت بر کیفیت آب، مدیریت مصرف و پیش بینی نیازهای نگهداری را آسان تر کند. 

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه